Hjälp på traven!

Ultra Loss Shake

En portion Ultra Loss Shake blandat med vatten innehåller endast 99,3kcal vilket genererar ett minimalt kaloriintag jämfört med en vanlig måltid. Jag tänker ersätta utblandningen vatten, med mjölk vilket ger ett toalt kaloriintag på 189kcal. Den här produkten är ideal för lågkaloridieter och som måltidsersättare då den ger en bra mättnadskänsla. Jag tänker ersätta en måltid/dag med Ultra Loss Shake.

Doseringsinstruktioner: Blanda 2msk Ultra Loss Shake med 3 dl vatten/mjölk.
Jag valde smaken Strawberry/Vanilla som finns att köpa hos: www.gymgrossisten.com
 
 Active Fat Burner

Kosttillskott specifikt tillverkat för att:
  • Förbättra fettreduceringen.
  • Bibehålla muskelmassan.
  • Ladda energinivåerna.
Doseringsinstruktioner:  1 tablett före frukost, 1 före lunch och 1 efter middag.
Finns att köpa hos: www.gymgrossisten.com

Body Science Casein

Detta är ett långsamt helmjölksprotein som består av 80% micellärt kasein och 20% vassle i sin mest naturliga och oraffinerade form - kasein, till skillnad från kaseinat som vanligtvis används i proteintillskott.

Fördelen med ett långsamt blandprotein är att det lämpar sig för många användningsområden - som till exempel mellanmål för de som vill gå ner i vikt, som ett alternativ till nyttiga kvällsmål och som proteinkälla efter träningen för att stimulera muskeltillväxten samt motverka muskelnedbrytningen.
 
Jag tänker använda detta som nyttigt kvällsmål eller efter träning.

Fördelen med Body Science Casein är att man dessutom kan göra pudding på den då den har en perfekt konsistens som löser sig bra!

Doseringsinstruktioner: Blanda 1dl Body Science Casein med 1 – 2,5 dl vatten/mjölk.

Minska mängden vätska för att få en välsmakande pudding och låt blandningen dra sig i cirka 2-5 min för bästa smakupplevelse! Jag valde smakerna Päron Split och Double Chocolate Rich som finns att köpa hos: www.mmsports.se

Kommentarer :

#1: Anonym

Hej. Jag vill komma igång med träningen men det går inte bra :( Du verkar ha gått ifrån att inte träna till att satsa fullt ut så tänkte om du hade några motivationstips kanske. Eller vad fick dig att komma igång?

Svar: Hej! Jag förstår precis hur du känner. Jag har, som jag sagt tidigare... inget emot överviktiga människor då jag själv vägt mer än vad jag borde ha gjort för några år sedan och kämpade bort dem extra kilona genom att följa en strikt diet men det var något som fick mig att känna suget efter att träna, mer än någonsin... efter att ha sett alla överviktiga människor på Aruba. Deras livsstil/kroppar gav mig motivation?! Det kanske låter fel men jag hopppas att du och resterande människor som läser detta förstår mig RÄTT. När jag och min pojkvän kom hem därifrån bestämde vi oss därmed för att börja äta hälsosammare och skippa kolhydrater (med undantag för en dag i veckan att synda på). Om du kikar i inlägg från Febrauri månad kommer du att se bilder som tyder på en drastisk förändring i min kost. Vi har, sedan vi började med detta 31/1 fuskat ett fåtal gånger med kosten men trots detta har vi återgått till att äta hälsosamt igen, istället för att ge upp. Jag tror att det blir lättare så länge man har någon som stöttar en vid sin sida. Varken jag eller min pojkvän är "överviktiga" eller dylikt men vi vill båda samma sak och det är att ha ett hälsosammare liv, trimma kroppen och tappa några kilo samt bygga muskler. Jag behöver verkligen träna för min rygg då jag har haft problem med den så länge jag kan minnas. Motivationstips? Jag har tränat förut, utan att skriva ut det på bloggen då det endast varat i korta perioder, innan jag gett upp igen... och vad jag kan minnas från då var att jag alltid hittade på bortförklaringar till varför jag inte kunde träna flera gånger i veckan, varför jag inte hann gå till gymmet osv. Nu tränar jag varje dag, med undantag för Söndagar som är en vilodag och jag kör korta pass (ej längre än 1h). Jag menar, man har 24h på ett dygn så att man inte kan finna 1h utav dessa 24h för är att träna är bara rent skitsnack. Det blir vad man gör det till och vill man verkligen så hittar man tiden för det! För tillfället fokuserar jag mycket på kondition och förbränning så jag spenderar mestadels av tiden på löpbandet kombinerat med övningar för mage, rumpa, lår, armar. Det är viktigt att hitta det som funkar för dig! Vissa gillar att cykla, vissa gillar att köra på crosstrainern... jag gillar löpbandet? Och mitt mål är att bränna mycket kalorier, vid varje träningstillfälle så för varje gång jag tränar ökar jag med 50kcal. Det ger mig motivation då jag tävlar mot mig själv och att alltid uppnå bättre resultat och kämpa hårdare?
Dana Valero Delgado

skriven

Kommentera inlägget här :