Kvällens middag och sysselsättning!

Nu ska ni allt få höra...Som ni vet lyckas allting, alltid hända mig. Jag beställde ovanstående soffa den 29 april i hopp om att den skulle levereras inom 4-6 dagar vilket var vad som marknadsfördes på deras hemsida. 
Någon dag efter att jag hade gjort beställningen märkte jag att jag hade råkat beställa med högerdivan istället för vänster för som ni ser på ovanstående bild ligger elementet åt andra hållet och eftersom vardagsrummet är så pass stort blir det ett enormt tomrum på höger sida med högerdivan.
 
Jag försökte då ringa till deras kundtjänst ett antal gånger under mina raster/lunchrast, utan resultat. Det var så lång väntetid att jag var tvungen att lägga på, varje gång. Jag provade med att maila dem för att se om jag fick snabbare service, men icke.
 
Dagen därpå gjorde jag ett nytt, envist försök och satt i telefonkö ca 50min innan jag kom fram till en jättetrevlig kille. Jag förklarade mitt ärende och fick till svar att om jag ville ändra beställningen skulle det ta ännu längre tid för leverans och vid det här laget hade jag redan väntat några dagar så jag sa åt honom att låta beställningen ligga som den var då jag kom att tänka på att älskling endå vill ha sin bar i högra hörnet så det skulle nog passa perfekt med högerdivan endå.
 
I början på denna vecka fick jag ett sms från Budcompaniett om att dem skulle leverera soffan igår Onsdag mellan 13-17. Jag gick hem tidigare från jobbet utifall att dem skulle ringa. När klockan var 17 försökte jag ringa dem, utan svar. Jag ringde då till Trademax och satt i telefonkö ca 30min innan jag gav upp och mailade killen som jag hade pratat med några dagar tidigare - att ringa upp mig! Efter en stund ringde han upp mig och jag förklarade att dem inte hade kommit än. Han ringde då upp Budcompaniett som sa att dem var påväg men att dem skulle bli sena pga trafikköer...
 
Klockan 19.00 ringde det från Budcompaniett - deras bil hade tydligen gått sönder och en annan kille var påväg med en ny bil. 20.00 ringde killen och sa att han var framme snart... på min mammas adress?! Jag förklarade att jag hade skrivit klart och tydligt i beställningen vart soffan skulle levereras och frågade om han var själv då jag även beställt uppbärning? Det stod tydligen inte i beställningen... så han var påväg med en soffa som vägde 1000kg som jag och älskling skulle få bära upp själva? WTF?
 
När han klev ut ur bilen hade han med sig en vän som han hade lyckats få tag i för att hjälpa honom med uppbärning. Jag visade honom mitt kvitto på beställningen där det stod att jag hade beställt uppbärning. Dem lastade in soffan i hissen... och eftersom ingenting annat fick plats fick vi gå upp 5tr med resterande saker.
 
Saker som även jag och älskling fick hjälpa till att bära upp, även fast vi betalat för uppbärning. När vi sedan skulle få in soffan genom dörren var den för stor... killen från Budcompaniett sa då att han hade bråttom, bad mig signera och gick. Vi började sprätta upp kartongerna och bära in, del för del i lägenhet för att sedan börja montera soffjäveln. Klockan 22.30 var vi klara!
 
MIN RYGG ÄR HELT FUCKED UP!
Over and out...
PS. Är dock NÖJD med soffan nu i efterhand! Den är mycket finare IRL och färgen är mer ljusgrå...
 

Kommentarer :

#1: Alexandra

Den var jätte fin! Alltså jag hade också problem med killarna! Pappa fick bära typ allting själv och sen ställde dem allting och drog :/ jag klagade när jag var i butiken i veckan och dem skulle kolla upp lite mer på de där! Men den passade ändå in tycker jag :D super fint! Längtar när vi fixar till mitt rum! Love u babe

skriven

Kommentera inlägget här :